Title Image

Afvallen

Samen bereiken we jouw ideale gewicht
Hoe werkt afvallen bij mij?

Mijn visie op afvallen

Normaal eten

Als je heel weinig eet zal je snel afvallen. De kans is echter groot dat je de hele dag honger hebt en continu aan eten denkt. Het is op die manier heel lastig om een dieet vol te houden en om je gewenste gewicht te bereiken en te behouden.

 

Ik wil je leren hoe je kunt afvallen met normaal gezond eten, zonder honger, op een manier die je je leven lang kunt volhouden. Geen dieet dus, maar een aanpassing in leefstijl. Met als doel dat de kilo’s die je verliest, er ook af blijven.

 

Je krijgt van mij dan ook geen standaard weekmenu’s. Wel kijken we samen naar de uitdagingen en knelpunten in je huidige voedingspatroon. En ik leer je hoe je zelf een gezond menu kunt samenstellen dat past bij jouw energiebehoefte en jouw situatie. Weten wát en hoeveel je kunt eten is de basis van mijn aanpak.

suzanne_vossen_helmond_afvallen_normaal_eten
Afvallen met lekker eten

Focus op gedragsverandering

Maar met alleen een voedingsadvies ben je er nog niet. Veel mensen weten in grote lijnen wel wat ze zouden moeten eten (en wat niet) om af te vallen. Maar in de praktijk loopt het vaak net even anders. De zak chips waarvan je ongemerkt blijft dooreten, de gevulde koek op het station omdat je trein vertraging heeft, dat extra biertje na het sporten (‘ah, doe niet zo ongezellig’). En dit zijn maar enkele voorbeelden van situaties waarin we ons anders gedragen dan we hadden voorgenomen.

 

We bekijken daarom niet alleen wat je zou kunnen veranderen aan je eetpatroon, maar ik leer je ook hoe je dat kunt doen. Heel belangrijk daarbij is je motivatie om af te vallen. Als je heel helder hebt waarom je iets wil bereiken, is het makkelijker om keuzes te maken die daaraan bijdragen. We gaan daarom uitgebreid in op jouw motieven om gewicht te verliezen. Verder leer ik je om je gedrag, je eetgewoonten en je gedachten te veranderen. Je leert verleidingen te herkennen en bewuste keuzes te maken. Afhankelijk van jouw situatie besteden we bijvoorbeeld extra aandacht aan verschillende soorten honger, eten vanuit emoties, omgaan met lastige momenten zoals etentjes of verjaardagen, en wat je kunt doen bij tegenslagen.

 

Zo werken we samen naar jouw ideale gewicht.

Plan gratis kennismaking

Of lees eerst meer over mijn aanbod en tarieven.

Jouw weg naar succes

Zo gaan we te werk

Gratis kennismakingsgesprek

In dit eerste gesprek van 30-45 minuten hoor ik graag meer over je doel, je motivatie, je dieetgeschiedenis en je verwachtingen. Ook vertel ik je over mijn werkwijze zodat je een goed beeld hebt van wat je kunt verwachten. Ook krijg je al een paar concrete tips mee.

Voorstel

Is er van beide kanten een klik, dan krijg je van mij een voorstel voor een begeleidingstraject.

Vragenlijst en eetdagboek

Als je een traject start, stuur ik je een korte vragenlijst en een voorbeeld van een eetdagboek. Als je daarmee vóór het eerste coachgesprek aan de slag gaat, kunnen we de inzichten die daaruit komen, tijdens het gesprek al gebruiken.

Intake / eerste coachgesprek

In het eerste gesprek gaan we verder in op je motivatie en gedragspatronen. Daarnaast bespreken we je voedingsdagboek, je beweging en je eetgewoonten. We stellen de doelen van het traject op, en gaan wegen en meten zodat we een objectief startpunt hebben. Je krijgt al de eerste opdrachten mee naar huis, dus je kunt direct aan de slag.

Tweede coachgesprek

In het tweede coachgesprek bespreken we je persoonlijk voedingsadvies. Verder gaan we werken aan het veranderen van je gedrag en gewoonten. Wegen en meten is onderdeel van elk gesprek.

Vervolg coachgesprekken

Afhankelijk van de behoefte, plannen we wekelijks, tweewekelijks of maandelijks vervolggesprekken waarin ik je coach en help bij het veranderen van je eetgedrag. Er is alle ruimte voor jouw vragen en om jouw uitdagingen en knelpunten te bespreken.

WhatsApp of e-Mail ondersteuning

Heb je tussendoor vragen, dan kan je die altijd via WhatsApp of e-Mail aan me stellen, zodat je vlot weer verder kunt. Een nieuwsbrief met extra tips en motivatie is nog in ontwikkeling.

afvallen gewichtsconsulent voedingspsychologie Helmond

Mijn hulp in het kort

Ik bied hulp bij het afvallen, waarbij ik focus op gezond en verantwoord afvallen en afvallen zonder dieet. Ik bied persoonlijke begeleiding en combineer een voedingsadvies met ruim aandacht voor blijvende gedragsverandering.

 

Het verschil met andere begeleiding

Als je hulp gaat zoeken bij het afvallen, zal je zien dat je veel verschillende benamingen tegenkomt voor degene die begeleiding biedt. Je kunt bijvoorbeeld afvallen bij een voedingscoach, gewichtsconsulent, gewichtscoach, voedingsdeskundige, voedingsspecialist, voedingsconsulent, diëtist, dieetpsycholoog of voedingspsycholoog. Wil je weten wat de verschillen zijn, waar je op kunt letten als je begeleiding kiest, en waar ik mezelf in dit rijtje zie? Je leest het in mijn artikel over de verschillen tussen een gewichtsconsulent, diëtist en voedingsdeskundige.